سبد خرید 0
علت ریزش مو و راه های جلوگیری آن

علت ریزش مو و راه های جلوگیری آن

ریزش مو علت های زیادی دارد شایع‌ترین علت ریزش مو به مسائل ژنتیکی بر می‌گردد. ریزش مو ژنتیکی درمان های خانگی و حتی دارویی پاسخگو نخواهند بود.
علت دیگر ریزش مو تغییرات هورمونی است که می‌توانند ریزش موی موقتی ایجاد کنند. این تغییرات شامل بارداری، زایمان، قطع مصرف قرص‌های ضد بارداری، یائسگی میشود. علل دیگر طاسی و ریزش مو  بیماری‌ها هستند ازجمله :

  • تیروئید
  • آلوپسی آره آتا (ریزش موی سکه‌ای)
  • عفونت‌های پوست سر

بیماری‌هایی که سبب بروز زخم روی پوست سر می‌شوند، مثل لیکن پلان و برخی از انواع لوپوس می‌توانند سبب ریزش موی دائمی شوند.
طاسی همچنین با کمبود آهن بدن مرتبط دانسته شده است. قرص‌ها و شربت‌های بسیاری از انواع برندهای خارجی و داخلی در بازار  به چشم می‌خورند که هر یک از آنها می‌توانند به نوبه خود به رویش مجدد موها و همچنین قطع ریزش مو کمک کنند. بنابراین این طور نیست که بتوان تنها یک مکمل را به عنوان بهترین انتخاب کرده و معرفی نمود.
علت ریزش مو در بسیاری از موارد به کمبود ویتامین‌ها در بدن مربوط می‌شود. گاهی رژیم غذایی انسان جوابگوی نیازهای بدن نیست و در برخی موارد نیز به دلیل برخی اختلالات جذب ویتامین‌ها در بدن به خوبی صورت نمی‌گیرد و مشکل ریزش مو شدیدتر می‌شود. در چنین مواردی استفاده از مکمل‌های غذایی به منظور جبران کمبود ویتامین‌ها در بدن ضروری خواهد شد.. و همچنین محققان توصیه می‌کنند که ورزش کردن و کاهش استرس از سرعت ریزش مو می‌کاهد. کمبود ویتامین‌های A، B، C، D و E و املاح معدنی نظیر روی و آهن از عوامل ریزش مو به شمار می‌آیند. در صورتی که با تشخیص پزشک اطمینان حاصل نموده که بدن شما به ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارد، خوردن مکمل‌های غذایی را آغاز کنید.


قرص زینک پلاس

این قرص یکی از معروفترین مکمل‌های غذایی برای درمان ریزش مو است. زینک پلاس حاوی روی و ویتامین‌های گروه B بوده و علاوه بر کمک به رویش مو، در حفظ سلامت پوست و ناخن نیز موثر است. روی پس از آهن فراوان‌ترین عنصر در بدن به شمار می‌آید. کمبود ویتامین‌های گروه B به ویژه ویتامین B7 (بیوتین) نیز از عوامل ریزش مو است. قرص زینک پلاس با قرار دادن این ویتامین‌ها و روی در کنار یکدیگر تبدیل به یکی از بهترین مکمل‌ها برای رشد مو شده اند.


قرص بیوتین

قرص بیوتین نیز یکی از پرکاربردترین مکمل‌ها به منظور کاهش ریزش مو است. بیوتین مکانیسم‌های تولید انرژی برای فعالیت‌های لازم در فولیکول مو را تحریک کرده و به رشد موی جدید و افزایش ضخامت و حجم موها کمک می‌کند. 


قرص هیرویت

یکی از پرمصرف‌ترین مکمل‌ها در زمینه تقویت مو، قرص هیرویت است. تقویت رشد مو، توقف ریزش مو و داشتن موهایی پرپشت، ضخیم و درخشان از مزایای مصرف این قرص محسوب می‌شود. هیرویت با دارا بودن ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن علاوه بر حفظ سلامت مو با تقویت فولیکول‌های مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری