سبد خرید 0
ورزش در دوران قرنطینه کرونا

ورزش در دوران قرنطینه کرونا

فاصله اجتماعی ، خود قرنطینه سازی و تعطیلی بسیاری از سالن های ورزشی ورزش را دشوارتر کرده است. اما این نکات می تواند به شما در حفظ و سلامت شما در این دوران سخت کمک کند.

اهمیت فعال ماندن و ورزش کردن

از آنجا که بسیاری از برنامه های روزمره ما در طی شیوع ویروس کرونا محدود شده اند ، یافتن انگیزه برای ورزش کردن به تنهایی دشوار است. به دلیل محدودیت دسترسی به امکانات ورزشی، رفاقت در ورزشگاه ، آرامش در دورهای شنا یا ارتباط اجتماعی ناشی از پیاده روی یا پیاده روی با گروهی از دوستان را از دست بدهید. اگر عادت داشتید با یک مربی انگیزشی در یک کلاس تناسب اندام شرکت کنید ، ممکن است از تمرینات به تنهایی ناامید شوید.

برای ورزش کردن در خانه بیشتر نیاز است که یک "باید" باشد تا "می خواهم". ورزش یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که ما برای سالم ماندن از نظر جسمی و روحی در اختیار داریم و باید در این شرایط سخت که شاید از نظر کار یا مسائل دیگر آرامش فکزی نداریم به آن پایبند باشیم. و از آن جهت که ورزش میتواند اضطراب را کاهش دهد بسیاز اهمیت دارد.

ورزش و سیستم ایمنی بدن شما

اگرچه تناسب اندام از ابتلا به ویروس جلوگیری نمی کند ، اما اثرات محافظتی بسیاری نیز دارد. فعالیت بدنی باعث آزاد شدن اندورفین ها ، مواد شیمیایی مغز می شود که روح و بدن شما را دوباره زنده می کند و می تواند به بهبود تمام جنبه های سلامتی شما کمک کند. علاوه بر تقویت روحیه و بهبود خواب ، ورزش همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، چیزی که در این زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به ویژه برای افراد مسن که نسبت به COVID-19 آسیب پذیرتر هستند.

اما ورزش های سنگین اگر عادت نداشته باشید ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب کند.

چگونه با برنامه تمرینی انگیزه خود را حفظ کنیم؟

تمرینات خود را در اولویت قرار دهید. ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهید و مانند یک ملاقات مهم به آن نگاه کنید.

تمرین در زمانی که برای شما مناسب است. زمانی را به ورزش خود تعلق دهید که سبب ایجاد انرژی بیشتر در شما شود.

به برنامه ای که ریخته اید پایبند باشید. با استفاده از نرم افزار های موجود برای تلفن های هوشمند یا یک تقویم زمان ورزش خود را یاداشت کنید.

این رو بلند بگو. به دوست خود بگویید که اهداف و برنامه های شما چیست و یا در این باره در شبکه های اجتماعی پست بگذارید.

نکاتی برای ورزش طول COVID-19

تا آنجا که ممکن است بیرون بروید. مگر اینکه منطقه شما تحت دستور ماندن در خانه باشد و یا لازم است در قرنطینه بمانید ، سعی کنید تا آنجا که ممکن است بیرون از خانه ورزش کنید. پیاده روی کنید ، بیرون بروید ، یا دوچرخه سواری کنید ، فقط به یاد داشته باشید که ماسک بزنید و یا فاصله ایمن خود را از دیگران حفظ کنید. هوای تازه و آفتاب باعث تقویت بیشتر سلامت روان شما می شود.

تمرینات خود را جالب نگه دارید. هنگام تمرین ، برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید یا به پادکست یا موسیقی عالی گوش دهید. هنگام پیاده روی ، منطقه جدیدی را در محله خود کاوش کنید یا با یک دوست در تماس تلفنی باشید تا چیزی راکد نشود. یا با استفاده از دستگاه های واقعیت مجازی به بازی هایی پبردازید که فعالیت فیزیکی از شما می طلبند.

باشگاه نمیتونید برید، منطقه ای از خانه را باشگاه خود کنید. با استفاده از بطری های آب یا وزن بدن خود برای انجام تمرینات مقاومتی استفاده کنید. شما می توانید با فشار دادن روی دیوار شروع کنید و یا اگر در خانه خود پله دارید؟ بالا رفتن از پله یک فعالیت کارآمد برای تمرین قدرت است. یک پا را روی یک پله نگه دارید و چندین بار بالا و پایین بروید (یا سعی کنید برای یک تمرین حتی سخت تر ، دو پله را بالا ببرید).

چه مقدار ورزش کافی است؟

بهتر است بگوییم در ورزش همیشه حتی مقدار کمی بهتر از هیچی است.

 توصیه فعلی برای بزرگسالان این است که حداقل 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در هر هفته (یا 75 دقیقه با شدت شدید) با دو جلسه فعالیت قدرت سازی در هفته داشته باشید.

بهترین کار برای خودت یه جایزه است!!!

یک برنامه بریز و اگر طی آن عمل کردی به خودت یه جایزه بده.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری